tisdag 15 januari 2013

Vitt får mig att tänka på ljusare tider!


Vi går mot ljusare tider och nu snurrar det vitt vitt vitt i mitt huvud... 
Idag, en riktig pysslardag på hemmaplan, för jag har nu klätt av julen i huset men tycker det är för tidigt att ropa på våren. Den kommer ju trots allt ändå... Försöker lära mig att leva mer i nuet. Tror vi mår bra av hoppet och längtan men om vi bara lever där i våra sinnen så glömmer vi kanske bort att njuta av det som är just nu, vill sakta in den där ilande tiden som aldrig stannar upp och kanske sluta känna att allt går så snabbt. Måste fundera på detta för jag vill stanna upp och "smell the coffe", känna in nuet!


När julen åker ut så måste jag rensa bort allt på bänkar, bord och starta om igen. Det känns lättare då att få en ny inspiration.     


Nåväl en liten gran kan man väl spara ;-) Tyckte att det såg mysig ut. Även om julen är förbi så fortsätter snön dala ner och man får lära sig att samsa vårkänslor med vinterns kvarvarande.


Efter källarrensningen så kom ju saker fram från flyttlåder som jag inte fått upp än. Bl.a. denna keramik ljuslampett som Lena / Lustfyllt tillverkat. Tog bort den mörka tavlan som sög upp för mycket energi i hörnet där och tillförde lite ljus istället.

Fotogen ljus på ett zinkfat, en vit hyacint i en stor amaryllis vas, ett par ljusstakar i silvrig metall från Olsen och Jensen.... Det fick mig och tänka på en bit av våren men ändå sparande av vinterns bitande friska luft. Lite grönska men ändå isigt. Ja, eller nåt sånt iallafall ;-)


Nu ska jag ta en god kopp kaffe och fundera ut middagen för kvällen. 

7 kommentarer:

Tinas bo sa...

WOW!!!!!!!!

Jädrar vad snyggt du har det!! :0)
Superfint!!
Love it!!
Mysigt med den lilla granen..

Ja visst kommer våren, men jag vill ha den nuuuu.. hihi
Vi har nu oxå fått minusgrader och det med råga... brrrr

Ha en härlig vecka
Kram Tina

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att kaffet smakade gott ,det gjorde mitt .Tack sötis för dina alltid värmande och gulliga kommentarer hos mej .Dom värmer .Härliga bilder du visar från ditt underbara hem.Här har vi fått massor av snö .Men mysigt att vara inne och mysa .Njut kvällen .Varma Kramar Rita ♥

Chokladvillan 1910 sa...

Gillar verkligen ditt hem ! Inslagen av trä faller mig i smaken, skåpet är underbart ;)
Här fullkomligt vräker snön ner, inget dalande här inte... Några minusgrader så det är, lättskottat, :) Phu !
Må så gott !
Kram Anki

Anonym sa...

When I initіally cоmmented I seem to have clickеd the -Notifу me when new cοmments
are added- сheckbox anԁ now еach time a comment іs aԁded I rеceiνe 4 еmаils
ωith the eхаct same commеnt. Τhere has to be a way you are able to
remove me from thаt service? Αρpreciate it!


my web blog - iamjamaican.com
My page ; horse betting games

sagolikflora sa...

I really Sony know whats wrong with the comment thing. Im sorry. Dont know how to fixed it???
Hope you find out in some way.
Best regards

Inspiration i vitt sa...

Du har så underbart vackert, jag njuter av att titta in hos dig. Kram/Ingela.

Lallbacken sa...

Hej Caroline. Håller med föregående talare, du har det så jättefint! Det stora skåpet, det bruna skåpet på väggen, bordet, sakerna i hela rummet... ;)
/mia